استفاده از تکنیکهای مدیریت ارتباط با مشتری به کسب و کارها کمک میکند تا نسبت به رفتار مشتریانشان آگاهی یافته و عملیات تجاریشان را طوری تغییر دهند تا در مسیر خدمت به مشتری قرار گیرد. در واقع CRM به کسب وکارها کمک میکند که به ارزش مشتریانشان پی برده و برای بهبود ارتباط با آنها سرمایه گذاری کنند. هر چه شناخت بیشتری از مشتریان خود داشته باشید طبیعتا نسبت به نیازهایشان نیز پاسخگوتر خواهید بود.
با تمرکز بر روی موارد زیر میتوان به اهداف CRM دست یافت:
• شناخت عادات، نظرات و ترجیحات مشتریان
• تهیه پروفایل افراد و گروهها برای سرمایه گذاری موثرتر و افزایش فروش
• تغییر مسیر عملیات به گونهای که منجر به بهبود ارائه خدمات به مشتری و بازاریابی شود
بهره گیری از CRM تنها محدود به استفاده از نرم افزارهای مدیریتی قوی نیست، بلکه باید کسب وکار را نیز منطبق با نیاز کاربران اصلاح کرد.