تقلب یکی از منابع مهم نشت درآمد در صنایع مالی مختلف است. منظور از تقلب، هر فرآیند غیرقانونی است که شامل فریب، پنهان‌‌کاری یا نقض اعتماد باشد. تقلب توسط اشخاص، گروه‌‌ها یا سازمان‌‌هایی برای کسب دارایی یا سرویس، اجتناب از پرداخت یا از بین بردن سرویس و یا برای سود تجاری یا شخصی انجام می‌‌شود. به-عنوان مثال، تقلب‌‌های انجام شده در پایانه‌‌های فروش، تراکنش‌‌های اینترنتی، تراکنش‌‌های کارت‌‌های اعتباری و تقلب‌‌های بیمه‌‌ای و مالیاتی را می‌‌توان نام برد. تقلب‌‌ها معمولاً یکتا نیستند و شباهت‌‌هایی با یکدیگر دارند و بنابراین، با تحلیل تقلب‌‌های قبلی می‌‌توان موارد جدید را شناسایی نمود. با این حال، باتوجه به این‌‌که تقلب جرمی است که با شرایط جدید تطبیق داده می‌‌شود، شناسایی آن‌‌ها کار ساده‌‌ای نیست و بنابراین، نیازمند روش‌‌های نوینی است که به‌‌طور هوشمندانه از تمام اطلاعات موجود، استفاده کند. باتوجه به تنوع تقلب‌‌های انجام شده و حجم بالای داده‌‌های موجود، راهکار کشف تقلب با استفاده از روش‌‌های تجزیه و تحلیل مبتنی بر داده‌‌کاوی، موارد مشکوک به تقلبی را که با تحلیل انسانی کشف نمی‌‌شوند، استخراج می‌‌نماید.
راهکارهای داده‌کاوی - کشف تقلب و تخلف
راهکارهای داده‌کاوی – کشف تقلب و تخلف

برخی از روش­های مورد استفاده در راه­کار کشف تقلب عبارتند از:

نمونه‌ای از کاربرد کشف تقلب در صنعت

از جمله صنایعی که کشف تقلب در آنها از اهمیت بسزایی برخوردار است:

[thrive_leads id='1265']
author-avatar

حدود علی ایوبی

من علی ایوبی هستم متخصص و مدرس بازاریابی اینترنتی، به کسانی که نیاز به دیجیتال مارکتینگ خود را دارند کمک می کنم که بتوانید سیستم بازاریابی آنلاین خود را راه اندازی کنند به نظرم من دلیل شکست شکست کسب و کارها نداشتن سیستمی برای جذب مخاطب(ترافیک) و تبدیل آن به مشتری(تبدیل) است روش کار من استفاده از سیستم قیف های فروش(Funnel) است.

بازگشت به لیست
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها