این ابزار علاوه بر خدمات ارائه شده در حیطه پایگاه داده، خدمات داده‌کاوی را نیز در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد. اگر کاربر، برنامه‌های SQL Server نسخه 2005 یا بالاتر از آن را به همراه SSAS به صورت نصب شده روی سیستم در اختیار داشته باشد، قادر خواهد بود تا به صورت رایگان به برخی از الگوریتم‌های داده‌کاوی دست پیدا کند. اما در صورت داشتن قصد انجام عملیات کاوش در مقیاس بزرگ‌تر، الگوریتم‌های رایگان در دسترس، پاسخ‌گوی نیاز کاربر نیست و او مجبور به خرید بخش‌های حرفه‌ای‌تر خواهد بود که در این صورت استفاده از این ابزار می‌تواند کاملا پر‌هزینه باشد.

مزایا

– در صورتی که کاربر با سایر محصولات مایکروسافت کار می‌کند، قادر است هماهنگی مناسبی بین عملیات داده‌کاوی و سایر ابزار‌ها بر‌قرار کند.
– توابع داده‌کاوی در این نرم افزار از کیفیت مناسبی برخوردارند.
– سازمان‌دهی مناسبی روی نرم‌افزار صورت گرفته‌است. به این معنا که بخش‌های مختلف نرم‌افزار در امتداد هم طراحی شده‌اند و طی اجرا مزاحمتی برای یک‌دیگر و داده‌های مورد بررسی ایجاد نخواهد کرد.
– برخی از ساختارهای گرافیکی را نیز می‌توان در این نرم‌افزارمشاهده کرد که موجبات کاربر‌پسندتر بودن آن را فراهم می‌آورد.

معایب

– یادگیری ماشین در این نرم‌افزار ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با انبار داده‌ها دارد که این محدودیت موجب می‌شود تا در صورت داشتن داده‌های دارای آرایش نامناسب ورودی نرم‌افزار، شاهد کاهش کارایی فرایند یادگیری باشیم.
– مستندات کمی راجع به واسط گرافیکی کاربر در BIDS وجود دارد و منبع آموزشی یکپارچه و مناسبی برای آن در دسترس نیست.
– جهت راهبردی این ابزار داده‌کاوی به وسیله خط فرمان و یا تحت وب سرور، کاربر نیازمند به کار بردن ماژول AMO است که مستندات مربوط به این بخش هم بسیار محدود هستند.
– کاربر نیازمند داشتن دانش کافی درباره پایگاه داده SQL Server است و در غیر این صورت می‌بایست از یک کارشناس دارای آشنایی زیاد، به عنوان دستیار در کنار تحلیل‌گر، بهره ببرد.
– اگر کاربر قصد ارزیابی کارایی مدل‌های پیشگویی که طراحی کرده‌است را داشته باشد، تنها می‌تواند از SQL Server 2008 Enterprise استفاده کند و همین امکان در نسخه‌های پیشین SQL Server نیز برای کاربر فراهم نیست.

[thrive_leads id='1265']
author-avatar

حدود علی ایوبی

من علی ایوبی هستم متخصص و مدرس بازاریابی اینترنتی، به کسانی که نیاز به دیجیتال مارکتینگ خود را دارند کمک می کنم که بتوانید سیستم بازاریابی آنلاین خود را راه اندازی کنند به نظرم من دلیل شکست شکست کسب و کارها نداشتن سیستمی برای جذب مخاطب(ترافیک) و تبدیل آن به مشتری(تبدیل) است روش کار من استفاده از سیستم قیف های فروش(Funnel) است.

بازگشت به لیست
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها