ارزیابی روش‌های کلاس‌بندی با معیارهای زیر انجام می‌پذیرد:

  • میزان دقت(Accuracy) درپیشگویی، از جمله معیارهای ارزیابی روش‌های مذکور در کلاس‌بندی می‌باشد که میزان قابلیت و توانایی یک مدل را در پیشگویی صحیح برچسب یک کلاس،مشخص می‌کند.
  • سرعت(Speed ) و توسعه‌پذیری از نظر زمانیکه برای ایجاد یک مدل و زمان استفاده از ان مدل لازم می‌باشد،از معیارهای دیگر ارزیابی روش در کلاس‌بندی می‌باشد.
  • قوی بودن(Robustness) معیار مهمی است که میزان توانایی یک مدل را در برخورد با نویز و مقادیر حذف شده تعیین می کند.
  • توسعه‌پذیری(Scalability) معیار دیگری است که از نقطه نظر میزان کارایی در بانک‌های اطلاعاتی بزرگ و نه داده‌های مقیم در حافظه مورد بررسی قرار می گیرد.
  • قابل تفسیر بودن(Interpreted) یعنی میزان و سطح درک ایجاد شده توسط مدل از دیگر مواردی است که می‌بایست در بررسی روش‌های کلاس‌بندی در نظر گرفت.

شکل قوانین و نحوه نمایش انها از جمله سایز درخت تصمیم و فشردگی و پیوستگی قوانین، معیار دیگری است که در بررسی روش‌های کلاس‌بندی موثر می‌باشد.

[thrive_leads id='1265']
author-avatar

حدود علی ایوبی

من علی ایوبی هستم متخصص و مدرس بازاریابی اینترنتی، به کسانی که نیاز به دیجیتال مارکتینگ خود را دارند کمک می کنم که بتوانید سیستم بازاریابی آنلاین خود را راه اندازی کنند به نظرم من دلیل شکست شکست کسب و کارها نداشتن سیستمی برای جذب مخاطب(ترافیک) و تبدیل آن به مشتری(تبدیل) است روش کار من استفاده از سیستم قیف های فروش(Funnel) است.

بازگشت به لیست
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها