فروش بازی اعداد است! و اغلب بخش های فروش در کسب و کارها یک سری اعداد را برای خود ثبت و ضبط می کننداستخراج آماری از قبل میزان فروش ماهیانه یا نرخ معاملات موفق ساده است.
اما مشکل اینجاست که اعدادی از این دست فقط نتایج بازی را مشخص می کنند و به ما در مورد شیوه بازی افراد تیم فروش در حین بازی اطلاعاتی نمی دهند.
برای بهبود بازی تیم فروش و بالابردن امتیاز نهایی،شما به اعداد مهم تری نیاز دارید، به این اعداد Key Performance Indicator  گفته می شود، KPI ها به شما اطلاعات دقیق تری از وضعیت هر عضو تیم فروش ارائه می کند.
 

KPI ها چیست؟
زمانی شاخصی به عنوان KPI می تواند تعریف شودکه :
آن شاخص برای موفقیت کسب و کار شما مهم باشد، مثلا آیا تعداد زنگ خور در هفته برای موفقیت کسب و کار شما مهم است؟

قابل اندازه گیری و سنجش به صورت مشخص باشد. به عنوان مثال، آیا شما آماری از این موضوع دارید که کارمندان فروش شما با یک شخص در سطح مدیریتی بتواند 5 بار صبحت کند، احتمالا خرید تا 40 درصد افزایش می یابد؟

مهم است که KPI ها بتوانند فعالیت ها جاری را مشخص کرده و راهنمایی ها به شما جهت بهبود آنها در راستای نتیجه بهتر بدهند.
KPI ها به شما قابلیت رهبری تیم فروش را می دهد، می توانید نقاط قوت را بشناسید، ضعف ها را تشخیص دهید و بخش فروش را در راستای بهبود مدیریت کنید.

باید دقت کرد که KPI ها دو نوع می باشند:
KPIهای پسین و KPI های پیشین
KPI های پسین بعد از رخداد یک اتفاق محاسبه می شود، مثلا میزان فروش سه ماهه یک KPI پسین است و KPI های پیشین در هنگام رخداد محاسبه می شود، مثل برگزاری جلسه چند درصد احتمال موفق شدن یک معامله را افزایش می دهد.

یکی از ویژگی  های اصلی نرم افزارهای CRM ارائه KPI پیشین مناسب به مدیران کسب و کارها برای کمک به تصمیم گیری درست آنها می باشد

نظر شما چیست ؟ آیا شما برای بهبود بخش فروش خود از KPI ها استفاده می کنید؟

[thrive_leads id='1265']
author-avatar

حدود علی ایوبی

من علی ایوبی هستم متخصص و مدرس بازاریابی اینترنتی، به کسانی که نیاز به دیجیتال مارکتینگ خود را دارند کمک می کنم که بتوانید سیستم بازاریابی آنلاین خود را راه اندازی کنند به نظرم من دلیل شکست شکست کسب و کارها نداشتن سیستمی برای جذب مخاطب(ترافیک) و تبدیل آن به مشتری(تبدیل) است روش کار من استفاده از سیستم قیف های فروش(Funnel) است.

بازگشت به لیست
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها