چطور از داده کاوی استفاده می شود این سوال خیلی از دوستان هست ما در این پست قصد داریم به شما توضیح دهیم که از این علم به چه نحو استفاده می شود، با ما همراه باشید.

اگر چه داده کاوی یک علم نو ظهور است ولی شرکت ها در طیف گسترده ای از آن در صنایع، امور مالی، بهداشت و درمان، تولید، حمل و نقل و هوافضا استفاده می کنند.
با استفاده از فن آوری تشخیص الگو و روش های آماری و ریاضی از طریق اطلاعاتی که جمع آوری می شود توسط ابزارهای مختلف شروع به داده کاوی می کنیم تا بدین وسیله روابط پنهان، الگوها و … بدست بیاوریم.

چطور از داده کاوی استفاده می شود
این الگوها و روابط کشف شده به شرکت ها برای تصمیم گیری بهتر در کسب و کار کمک می کند تا از این طریق بتوانند مشتریان وفاداری را برای خود پیدا کنند.
شرکت ها می توانند از طریق داده کاوی به این ویژگی ها دست یابند:

  • الگوی مصرف مشتریان: شناسایی ویژگی ها مشترک و الگوهای مشتریان که دقیقا چه محصولی را از چه فروشگاهی خرید می کنند.
  • ریزش مشتریان: پیدا کردن تفاوت بین مشتریان وفادار و غیر وفادار که آیا مشتری تمایل دارد از یک برند خرید کند یا نکند؟
  • تشخیص تقلب: شناسایی تراکنش هایی که احتمال بیشتری به کلاهبرداری دارد.
  • آنالیز سبد خرید: مشتری وقتی محصولی را خریداری می کند در کنار آن خرید چه محصول دیگری را خرید می نماید.
 
[thrive_leads id='1265']
author-avatar

حدود علی ایوبی

من علی ایوبی هستم متخصص و مدرس بازاریابی اینترنتی، به کسانی که نیاز به دیجیتال مارکتینگ خود را دارند کمک می کنم که بتوانید سیستم بازاریابی آنلاین خود را راه اندازی کنند به نظرم من دلیل شکست شکست کسب و کارها نداشتن سیستمی برای جذب مخاطب(ترافیک) و تبدیل آن به مشتری(تبدیل) است روش کار من استفاده از سیستم قیف های فروش(Funnel) است.

بازگشت به لیست
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها