تا چندی پیش برای معرفی خود و تجارتمان به مخاطبین از یك روش معمولی استفاده می كردیم؛ چاپ كارت ویزیت ، تبلیغات بنری و ….
این كارت شامل اطلاعات عمومی نام، زمینه فعالیت، سمت دارنده كارت، تلفن، فكس و آدرس بود.آنهایی كه سطح تجارتشان كمی گسترده تر بود برای معرفی بیشتر به چاپ بروشور و كاتالوگ می پرداختند و یا بسته به نوع فعالیت كتابچه های كوچكی حاوی رزومه، نوع فعالیت، معرفی محصولات یا خدمات و نحوه دسترسی به آنها و چگونگی برقراری ارتباط با آن مجموعه منتشر می نمودند.

تذكر و یادآوری این نكته شاید بد نباشد كه چاپ یك بروشور مرغوب (یا به اصطلاع خودمانی آبرومند!) گذشته از وقتی كه باید صرف آن شود تا به دستمان برسد با احتساب هزینه طراحی چیزی در حدود ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد و چاپ كتابچه راهنما كه قطعاً برای هر شركتی مقدور نخواهد بود.

با گذشت زمان و افزایش نیازها، روش ها تغییر می کنند تا آنجایی كه بعضی از شركت های بزرگ برای اطلاع رسانی كافی با موثرترین روش تفاوت های زیادی با 10 سال گذشته دارد . ما اعتقاد داریم که امروز دهیه تجارت الکترونیک اس

 هنوز ۳ عامل وجود دارد كه استفاده از این وسیله سودمند را محدود می كند.
۱- هزینه
۲- تكثیر
۳-توزیع

پارامتر توزیع را از این جهت وارد بحث كردیم كه آنرا نهایتاً با سهولت توزیع كارت ویزیت و كاتالوگ و بروشور مقایسه كنیم.اما پیشرفت تكنولوژی راه دیگری را نیز برای اطلاع رسانی كامل و دقیق ایجاد كرده و آن استفاده از اینترنت یا بهتر بگوییم فراگیرترین رسانه است.
حال اگر توانسته باشیم مختصری به اطلاعات شما افزوده باشیم توضیح این مطلب برای ما راحت تر خواهد بود چرا كه حالا می خواهیم بدانیم لزوم داشتن یك وب سایت چیست؟
بیایید برگردیم به اولین روش تبلیغات كه در ابتدای مطلب عنوان كردیم: كارت ویزیت!

اما این دفعه این كارت ویزیت را با یك تغییر كوچك در متن آن معرفی می كنیم: نام، زمینه، فعالیت، سمت دارنده، كارت، تلفن، فكس، آدرس، ایمیل و آدرس وب سایت!
امكان معرفی به موتور جستجوهای مختلف و تبادل لینك (پیوند) از رایج ترین روش های تبلیغات ، موثرترین روش تبلیغات و معرفی یك وب سایت اینترنتی است كه معمولاً رایگان بوده و بسیاری از هزینه های بازاریابی را كاهش می دهد و می توانید با طراحی یك وب سایت حرفه ای طراحی در رشد یك واحد تجاری یا خدماتی (و حتی شخصی) نقش به سزایی داشته باشد.امیدواریم با بیان این مختصر توانسته باشیم لزوم داشتن یك وب سایت را برای شما روشن نموده باشیم.

[thrive_leads id='1265']
author-avatar

حدود علی ایوبی

من علی ایوبی هستم متخصص و مدرس بازاریابی اینترنتی، به کسانی که نیاز به دیجیتال مارکتینگ خود را دارند کمک می کنم که بتوانید سیستم بازاریابی آنلاین خود را راه اندازی کنند به نظرم من دلیل شکست شکست کسب و کارها نداشتن سیستمی برای جذب مخاطب(ترافیک) و تبدیل آن به مشتری(تبدیل) است روش کار من استفاده از سیستم قیف های فروش(Funnel) است.

بازگشت به لیست
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها