در مرحله اول تعریفی از داده اطلاعات ، ارائه و دانش ارائه می دهیم.

چرا داده کاوی

DATA یا داده : به بخشی از اطلاعات مرتبط با هدف و موضوع تحقیق اطلاق می‌شود و چیز یا چیزهائی خامی هستند . داده ها‌ فقط وجود دارند و چیزی فراتر از موجودیت ارائه نمی دهند . داده ها می‌توانند در هر شکل و فرمی وجود داشته باشند، قابل مصرف و غیرقابل مصرف .داده ها شامل معنی و تعریفی از خود نمی‌باشند.

INFORMATION یا اطلاعات : اطلاعات به معنی تمام واقعیتها و گزارشهایی است که در منابع علمی وجود دارد و از داده ایست که در پروسه قرار گرفته است، این بخش قادراست که فقط پاسخگوی «چه کسی؟» «چه چیزی؟» و «چه زمانی؟» باشد . داده‌هایی است که دارای معنی، هدف و ارتباط باشد و مفهومی گسترده‌تر از Data است. اطلاعات داده‌هائی است که به آن از طریق ارتباطات رابطه ای معنی داده شده است این « معنی » می تواند سودمند باشد. اما در آن بایدی نیست.

PRESENTATION یا ارائه : مجموعه ای از اقدامات که نحوه نمایش اطلاعات را جذاب تر و مورد استفاده تر می کند و به تفهیم بهتر مسائل کمک می کند.

KNOWLEDGE یا دانش : اطلاعاتي سازماندهي و تجزيه‌ و تحليل‌شده است كه مي‌تواند قابل‌ درك و نيز كاربردي براي حل مساله و تصميم‌گيري باشد .به طور کلی نتیجه اطلاعات و داده ها که مورد پذیرش قرار گرفته است.

حالا خودتان قضاوت کنید ، دریافت معانی و شیوه نمایش واژه های ” داده ، اطلاعات ، ارائه و دانش ” از کدام طریق بهتر و جذاب تر بود؟

[thrive_leads id='1265']
author-avatar

حدود علی ایوبی

من علی ایوبی هستم متخصص و مدرس بازاریابی اینترنتی، به کسانی که نیاز به دیجیتال مارکتینگ خود را دارند کمک می کنم که بتوانید سیستم بازاریابی آنلاین خود را راه اندازی کنند به نظرم من دلیل شکست شکست کسب و کارها نداشتن سیستمی برای جذب مخاطب(ترافیک) و تبدیل آن به مشتری(تبدیل) است روش کار من استفاده از سیستم قیف های فروش(Funnel) است.

بازگشت به لیست
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها