یکی از مواردی که شاید کمتر به ان در حوزه سلامت توجه می شود هوش تجاری است. هوش تجاری فرایندی را شامل می شود که از ان می توان گزارشهای تحلیلی پیچیده را استخراج کرد. یکی از موارد مهم در این حوزه امادگی زیرساخت مناسب برای هوش تجاری است که معکبهای تحلیلی که گزارشها از ان استخراج می شوند به انباره داده متصل می شوند که با پایگاه داده متفاوت است. از منابع مختلف داده از طریق عملیات ETL داده استخراج، تبدیل و به انباره داده بارگذاری می شود. برای یک پروژه هوش تجاری هزینه زمانی و ریالی زیرساخت انباره داده و ETL بین 60-80 درصد را شامل می شود. چیزی که برخی از فعالان این حوزه برای سود بیشتر بدون توجه به ان می گذرند و اثر ان مدتها بعد از عملیاتی شدن پروژه مشخص می شود . عدم  صحت گزارشهای تحلیلی تولید شده، کند بودن تولید گزارشهای تحلیلی و … از جمله انها هستند یکی از مثالهای کاربردی در بیمارستان ها هست که بخواهیم مدیران به راحتی روی محیط داشبورد خود گزارشهای تحلیلی از مدیریت منابع انسانی مانند پرستارها، بیماران و هزینه های مالی و … را بخواهند داشته باشند. گزارشی مانند اینکه تعداد بیماران به تفکیک بخش های مختلف در بازه های زمانی مختلف و داورها ی مورد استفاده را مشاهده کنند یا هزنیه انها را به تفکیک بیمه، بیمار و … مشاهده کنند. وجود زیرساخت هوش تجاری عملیاتی تر بودن پروژه های داده کاوی را بیشتر می کند

[thrive_leads id='1265']
author-avatar

حدود علی ایوبی

من علی ایوبی هستم متخصص و مدرس بازاریابی اینترنتی، به کسانی که نیاز به دیجیتال مارکتینگ خود را دارند کمک می کنم که بتوانید سیستم بازاریابی آنلاین خود را راه اندازی کنند به نظرم من دلیل شکست شکست کسب و کارها نداشتن سیستمی برای جذب مخاطب(ترافیک) و تبدیل آن به مشتری(تبدیل) است روش کار من استفاده از سیستم قیف های فروش(Funnel) است.

بازگشت به لیست
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها