فیلدی است که بر روی تحلیل نظرات مردم مطالعه می کند. این محدود به نظرات نیست بلکه رفتارها احساسات و موجودیت ها را نیز شامل می شود.  در این فیلد به دنبال استخراج احساسات و نظرات شخص نویسنده متن نسبت به موجودیتی هستیم. این نظر می تواند مثبت و یا منفی و یا هیچکدام از این دو باشد و به صورت نظر خنثی طبقه بندی شود. افراد نسبت به موضوعات مختلفی مثل فیلم ها محصولات و یا سیاستمداران ابراز نظر می کنند که در این صورت می توان با نظر کاوی همه اینها را استخراج کرد و از این اطلاعات برای اهداف بعدی خود استفاده کرد.

این عنوان از سال 2003 توسط آقای دیو ارائه شده است و می توان این عنوان را زیر مجموعه ای از داده کاوی و متن کاوی در نظر گرفت.

در این قسمت با ذکر مثال هایی موضوع را روشن تر می کنیم.

مثال : من همه تلفن های تولیدی شرکت اپل را دوست دارم.

در این جمله نظر مثبتی نسبت به شرکت اپل ارائه شده است.

مثال : فیلم بچه های آسمان خیلی تاثیر گذار بود واقعا به دیدنش میارزه.

در این جمله حس مثبتی نسبت به فیلم بچه های آسمان ابراز شده است.

مثال : دوربین کنون زوم عالی داره ولی تو شب ها اصلا خوب عکس نمی گیره ایراد دیگه ای که داره خیلی سنگینه.

در این جمله نسبت به زوم حس مثبت و نسبت به وزن و عکاسی در شب نظر منفی ابراز شده است.

[thrive_leads id='1265']
author-avatar

حدود علی ایوبی

من علی ایوبی هستم متخصص و مدرس بازاریابی اینترنتی، به کسانی که نیاز به دیجیتال مارکتینگ خود را دارند کمک می کنم که بتوانید سیستم بازاریابی آنلاین خود را راه اندازی کنند به نظرم من دلیل شکست شکست کسب و کارها نداشتن سیستمی برای جذب مخاطب(ترافیک) و تبدیل آن به مشتری(تبدیل) است روش کار من استفاده از سیستم قیف های فروش(Funnel) است.

بازگشت به لیست
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها