عمل قوانین وابستگی برای تعیین ویژگی های همزمانی هستند که در وقوع یک پدیده رخ می دهند. به عبارت دیگر عمل گروه بندی شباهت احتمال وقوع و یا عدم وقوع همزمان ویژگی ها را تعیین می نماید. به عبارت ساده تر عمل گروه بندی شباهت تعیین می کند که چه چیزهایی با هم جورند؛ مثال معمول این موضوع تعیین کالاهایی است که با هم در یک چرخ دستی خرید در سوپر مارکت قرار می گیرند، چیزی که آن را تحلیل سبد بازار می نامیم. فروشگاه های زنجیرهای خرده فروشی می توانند از گروه بندی شباهت برای تعیین چیدمان کالاها در قفسه های فروشگاه، در یک کاتالوگ و یا صفحه وب فروش اینترنتی استفاده کنند، تا اقلامی که اغلب با هم خریده می شوند درکنار هم قرار گیرند. ازگروه بندی شباهت می توان برای تعیین شرایط فروشهای متقابل و همزمان و همچنین برای طراحی بسته بندی های جذاب و یا دسته بندی محصولات و خدمات استفاده کرد.
گروه بندی شباهت یک روش ساده برای ایجاد قوانین از داده هاست. اگر دو قلم کالا مثلاً شیر خشک و پوشک نوزاد در یک قفسه و کنار هم چیده شوند، می توان دو قانون وابستگی ایجاد کرد:
– افرادی که شیر خشک نوزاد می خرند همچنین با احتمال P1 پوشک نوزاد را هم می خرند.
– افرادی که پوشک نوزاد می خرند همچنین با احتمال P2 شیرخشک نوزاد را هم می خرند.
قواعد وابستگی
اشتراک در
وارد شدن
0 نظرات