تصور کنید شما بهترین دادهها را در اختیار دارید و بهترین مدل شناخته شده را نیز پیدا کردهاید، این مدل زمانی برای سازمان شما مفید واقع میشود که راه حلهای داده کاوی یافت شده در آن، به کار بسته شوند. اغلب اوقات شما پروژه خود را به مدیریت میفروشید.
در ادامه سه مقاله راجع به متقاعد کردن مدیران برای سرمایه گذاری روی پروژههای داده کاوی بررسی خواهد شد. اولین مقاله با نام Selling Information Governance to Business Leaders نوشته شده توسط Sunil Soares 4 نکته را در خصوص ارزش تحلیلها برای مدیران کسب و کار ارائه میدهد. اولین نکته که بسیار مهم میباشد به تمرکز روی خروجی کسب و کار اشاره دارد. شما ممکن است از بهترین برنامههای داده کاوی استفاده کنید و با 99% دقت هدف خود را پیشبینی نمایید. اگر قادر به تبدیل این 99% دقت به راه حلی مفید و سازنده برای سازمان خود نباشید، پروژه هیچ نرخ بازگشت سرمایهای برای سازمان به همراه نخواهد داشت.
مقاله دوم با نام Selling a Data Mining Project to Management نوشته شده توسط Casey Klimasauskas میباشد. این مقاله رویکردی را به منظور فروش یک پروژه داده کاوی جدید به مدیریت ارئه میدهد. قسمتی از این استراتژی بر توسعهی روابط با سهامداران از ابتداییترین گامهای پروژه تاکید دارد.
در آخر، What the C-suite should know about analytics مقالهای جالب، نوشته شده توسط Kishore S. Swaminathan میباشد. این مقاله تمرکز بر 5 قلمرو را، راه حل مناسبی برای ارائه تحلیلهای به دست آمده به مدیریت میداند. اطلاعات موجود در این مقاله بسیار مناسب میباشد. در این مقاله 10 خاصیت یک رهبر تحلیلی ذکر شده است. برای اطلاعات بیشتر لینک این سه مقاله در زیر قرار داده شده است. با مراجعه به این مقالات متوجه خواهید شد که بعد از فرآیند داده کاوی و ایجاد مدل مهمترین گام توجیه مدیریت برای استفاده عملی از این نتایج در سازمان میباشد.
1. Selling Information Governance to Business Leaders
2. Selling a Data Mining Project to Management
3. What the C-suite should know about analytics
منبع: http://www.dataminingblog.com/selling-data-mining-to-management/