- راه اندازی کمپینهای کارآمد
- سفارشیسازی: مشتریان میتوانند از بین تمامی خدمات ارائه شده، ترکیبی از آنان که برطرف کننده نیازهایشان است انتخاب کنند.
- سودآوری بالاتر
- مشتریان وفادار
- افزایش رضایت مشتریان

سامانه افراز مشتریان، بخش اولیه این سامانه است که با تجمیع دادهها و اطلاعات موجود درباره وضعیت مشتریان و تحلیل دادههای مربوطه، به گروهبندی یا افراز مشتریان براساس ارزش آنها میپردازد. هدف نهایی از بکارگیری سامانه افراز مشتریان، تسهیل امکان تصمیمگیری و ارائه خدمات به مشتریان، متناسب با سودآوری گروههای مختلف مشتریان با هدف بیشینهسازی سودآوری مشتریان و همچنین جلب رضایت بیشتر مشتریان میباشد. این گروهبندی با توجه به ویژگیهای شخصی آنها (مانند سن، تحصیلات، شغل، جنسیت و …) یا با توجه به ویژگیهای رفتاری آنان (نوع و پایانه تراکنشهای آنها)، به منظور ارائهی خدمات متمایز به مشتریان انجام میشود. عملیات افراز میتواند براساس 6 معیار سطح بالا صورت گیرد: ارزشی، رفتاری، گرایشی، اجتماعی-جغرافیایی، احتیاج محور و وفاداری. از نتایج افراز مشتریان، میتوان برای ارائه خدمات متناسب با نیازهای مشتریان و یافتن مخاطب برای خدمات، استفاده کرد.

ر ترکیبی از توانایی بالای مدیریت داده، تحلیل و گزارشدهی، امکان اعتبارسنجی دقیق مشتریان را فراهم کردهایم که اجازه میدهد کارشناسان، خود گسترش و توسعه اعتبار مشتریان و نیز ارزیابی و پیگیری این اعتبارات اعطایی را ارزانتر، سریعتر و انعطافپذیرتر از هر گونه برونسپاری انجام دهند. از جمله مزایای این سیستم، تصمیمگیری درستتر در اعطای اعتبارات و کاهش میزان اعتبارات از دست رفته، ارزیابی بهتر و کنترل ریسک و در نتیجه تصمیمگیریهای درستتر در ارائهی خدمات و همچنین دسترسی آسان به دادهها و امکان مدیریت دادههای مرتبط است.

بهینهسازی مدیریت ریسک میتواند به افزایش سودآوری منجر گردد. اندازهگیری انواع ریسک در یک ساختار یکپارچه و با کیفیت بالا اجازه میدهد تا هر واحد ریسک خود را به صورت مستقل و جداگانه محاسبه نموده، نتایج این محاسبات نیز در همان واحد یا در ترکیب با سایر ریسکها در کلیت مجموعه مورد استفاده قرار گیرد. از جمله امتیازات این سامانه، دستیابی به دیدی جامع از تمامی ریسکهای مطرح در سازمان و در نتیجه امکان طراحی یک راهبرد جامع برای انواع ریسکها میباشد و امکان استقبال از نوآوریها همراه با تطابق با تغییرات مورد نیاز که شرایط استفاده از تمامی فرصتها را فراهم مینماید، است.

بر اساس اطلاعات بدست آمده از افراز مشتریان این امکان فراهم میشود که سازمان در زمینه تخصیص طرحهای تشویقی خود به مشتریان دقیقتر و هدفمندتر عمل نماید. اکنون و به کمک این سامانه، سازمان با دانشی که از هر مشتری در اختیار دارد نیاز او را شناخته و متناسب با آن طرحهای تشویقی متنوعی را به او ارائه میدهد.

با در اختیار داشتن اطلاعات کافی از مشتریان میتوان در طول عمر مشتریان، در کنار آنان قرار گرفت. از طرف دیگر تصمیمگیری متمرکز برای مشتریان تجربه بهتری را برای آنان میسازد. تعامل هرچه بیشتر با مشتریان براساس بینش ایجاد شده از جمعآوری دادههای بزرگ و تجزیه و تحلیل آنها، اندازهگیری و بهبود تجربه مشتریان در شعبات و ایجاد ارتباط بین راهبردهای مشتری محور با اهداف اقتصادی، با کمک این سامانه قابل دستیابی است.

هر مشتری طول عمری مشابه نمودار مقابل در سازمان دارد. مشتری از یک زمان وارد فاز ترک آن سازمان میشود. قسمتی از دلایل این اتفاق، غیر قابل اجتناب است، اما میتوان با جلب رضایت مشتری، تعدادی را به تعویق انداخت. با تحلیل دادههای رفتاری مشتریان میتوان ورود یک مشتری ارزشمند به فاز ترک سازمان را شناسایی و با ارائه پیشنهاداتی، از آن جلوگیری کرد. البته طرف دیگر قضیه ارائهی خدمات به مشتریان در حال رشد، به منظور جلب رضایت بیشتر آنهاست. این سامانه قادر است امکان شناسایی مشتریان در فاز ترک و نیز در فاز رشد را برای سازمان فراهم آورد و بدین ترتیب ارائه خدمات مناسبتر به هر دسته از مشتریان را ممکن سازد.