بهینه سازی سایت (به انگلیسی: ‎Search engine optimization (بهینه سازی سایت)‎) که گاهی در فارسی به آن سئو گفته می‌شود عملیاتی است که برای بهبود دید یک وب‌گاه یا یک صفحهٔ وب در صفحه نتایج موتورهای بهینه سازی سایت که می‌تواند طبیعی و یا الگوریتمی باشد، می‌گویند. این یکی از روش‌های بازاریابی موتور جستجو است. به صورت کلی وب‌گاه‌هایی که دارای بالاترین مکان و بیشترین تکرار در صفحهٔ نتایج موتورهای بهینه سازی سایت باشند، بازدیدکنندهٔ بیشتری از طریق موتورهای جستجو به دست می‌آورند.برای وبمسترها یکی از عوامل مهم و حیاتی بدست اوردن کاربران جدید از موتورهای بهینه سازی سایت و بخصوص گوگل می باشد.

شاخص گذاری کردن
بهینه سازی سایت جستجوی پیشتاز همچون Yahoo! ،Google و Bing از خزنده ها جهت یافتن صفحات برای نتایج جستجوی الگوریتمیک استفاده می کنند.صفحاتی که از داخل باقی صفحات ایندکس شده توسط موتورهای جستجو Link شده اند نیاز به ارسال به موتور جستجو نداشته و بصورت خودکار پیدا می شوند.بعضی از موتور های جستجو ازجمله !Yahoo سرویس پولی ارسال را پیاده می کنند که استفاده از خزنده ها را هم بصورت مجموعه ای از قیمت ها و نیز بصورت سیستم بها به ازاء هر Click، اجرا می کند.این برنامه ها معمولا قرارگیری در بانک اطلاعاتی موتور جستجو را ضمانت کرده و در قبال رتبه ای مشخص برای صفحه در لیست نتایج جستجو ضمانتی نمی کنند.دو فهرست اصلی اینترنتی یعنی Yahoo Directory و Open Directory Project، هردو نیاز به ارسال دستی و بررسی انسانی دارند.Google ابزاری به نام Google Webmaster Tools ارائه می دهد که در آن می توان نقشه سایت را توسط خوراک XML ایجاد کرده و بصورت رایگان ارسال نمود تا از یافته شدن تمام صفحات بهینه سازی سایت حتی صفحاتی که بصورت خودکار از طریق دنبال کردن Link ها پیدا نمی شوند، اطمینان حاصل نمود. خزنده های موتور های جستجو می توانند به عوامل مختلفی در هنگام خزیدن در یک سایت توجه کنند.تمامی صفحات ایندکس نمی شوند.همچنین فاصله یک صفحه از ریشه سایت می تواند عاملی در پیدا شدن یا عدم آن توسط خزنده های بهینه سازی سایت جستجو باشد.

[thrive_leads id='1265']
author-avatar

حدود علی ایوبی

من علی ایوبی هستم متخصص و مدرس بازاریابی اینترنتی، به کسانی که نیاز به دیجیتال مارکتینگ خود را دارند کمک می کنم که بتوانید سیستم بازاریابی آنلاین خود را راه اندازی کنند به نظرم من دلیل شکست شکست کسب و کارها نداشتن سیستمی برای جذب مخاطب(ترافیک) و تبدیل آن به مشتری(تبدیل) است روش کار من استفاده از سیستم قیف های فروش(Funnel) است.

بازگشت به لیست
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها